Wikia

WoWWiki

Pandaren

609pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Pandaren
Pandaren.jpg
ClassificatieMedium Humanoid
Factie/AffiliatiePandaren Empire, Onafhankelijk, Alliance, Horde
Character classesWarrior, Shaman, Monk, Shodo-pan, Wardancer, Brewmaster
Raciale hoofdstadOnbekend
Raciale leider(s)Geen
ThuiswereldAzeroth
OmgevingWaar dan ook
Gebied(en)Pandaria
Primaire taal/talenPandaren
Secondaire taal/talenCommon, Orcish

De geheimzinnige pandaren zijn een van de meest afgesloten rassen van Azeroth. Pandaren komen van het Pandaren Empire van Pandaria. Het zijn humanoïde panda's met een grote liefde voor natuur en sterke drank.

AchtergrondEdit

Geformuleerd in verschillende mythen en legendes, die amper worden gezien en nog minder worden begrepen, de geheimzinnige Pandaren zijn lang een mysterie gebleven voor de andere rassen van Azeroth. De edele geschiedenis van de Pandaren bevolking gaat tot duizenden jaren terug, nog voor het koninkrijk van de mens en zelfs nog voor the sundering van de wereld.

Slaven van de MoguEdit

Bijna 12,000 jaar geleden, het koninkrijk nu bekend als Pandaria werd toen nog geregeerd door een monsterlijk ras die bekend staan als de Mogu. Mogu slavendrijvers hadden hun slaven verboden om wapens te dragen. Tijdens deze duistere tijden, probeerden pandaren monniken de geesten van hun belaagde broeders en zusters op te heffen. Zij waren de storytellers, de brewmasters en de healers die hielpen bij het bij elkaar breien van hun onderdrukte maatschappij in het midden van de duisternis. Toen de Mogu beschaving begon te verslijten, zagen de Pandaren de kans voor een revolutie. Omdat ze geen wapens hadden, trainde zij gewone pandaren om te vechten met hun ongewapende vuisten en voeten. Zij meesterde het gebruik van positieve energie - ook wel Chi genoemd - om henzelf sterker te maken. De revolutie zelf was een bloedig gebeuren dat een koninkrijk verbrijzelde en een vreselijke tol liet overblijven onder de militairen en de burgers, maar tenslotte waren de Mogu van de troon gestoten en een nieuw koninkrijk ontstond. Desondanks de pandaran monks inmiddels gebruik maken van wapens, blijven zij gefocust op Chi als hun bron van kracht en zijn nog verwoestend wanneer zij vechten met hun blote handen. Ten gevolgen van de gebeurtenissen op de Wandering Isle, pandaran monks reisde naar de belangrijkste plaatsen in Azeroth om hun wijsheid te delen met jonge Alliance en Horde recruten.

Externe linksEdit

Around Wikia's network

Random Wiki