Wikia

WoWWiki

Opdracht van de Dragonflights

609pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

(De Old Gods en de ordening van AzerothOpdracht van de DragonflightsDe ontwakende wereld en de Well of Eternity)

Met voldoening van een geördende wereld, maakten de Titans zich klaar om Azeroth te verlaten. Voor ze vertrokken geboden ze ‘s werelds grootste wezens, de draken, om Azeroth in het oog te houden en te beschermen als haar harmonieuze rust bedreigd zou worden tijdens hun afwezigheid. Er waren destijds veel soorten draken, maar vijf onder hen domineerden de anderen. Zij werden door de Titans aangesteld als ‘herders’ van de wereld. De grootste leden van het Pantheon bliezen hen elk een stuk van hun kracht in. De majestueuze draken werden bekend als de Great Aspects of Dragon Aspects.

Aman’Thul, de Highfather van het Pantheon, gaf een deel van zijn kosmische krachten aan de bronzen draak, Nozdormu. Deze draak moest de tijd beschermen en de roterende paden van het lot in het oog houden. Nozdormu werd de Timeless One genoemd.

Eonar, de Titan patroon van het leven, gaf een deel van haar kracht aan de rode draak, Alexstrasza. Die zou de Life-Binder genoemd worden, beschermer van alle levende wezens. Door haar grote wijsheid en oneindige genade werd Alextrasza gekroond als Dragonqueen, die haar soortgenoten domineerde.

Eonar gaf ook Alexstrasza’s jongere zus, de groene draak Ysera, een deel van haar krachten. Ysera ging in een eeuwige trance, gebonden aan de ontwakende Dream of Creation. Gekend als de Dreamer zou ze de wildgroei in de Emerald Dream beschermen.

Norgannon, de Titan lore keeper en meester magiër, gaf de blauwe draak Malygos een deel van zijn krachten. Malygos zou voortaan de Spell-Weaver genoemd worden, beschermer van magie en verscholen arcanum.

Khaz’goroth, de Titan die de wereld smeedde, gaf de zwarte draak Neltharion een deel van zijn krachten. Gekend als de Earth-Warder zou Neltharion de aarde en haar diepste dalen beschermen. Hij vertegenwoordigde de aardse kracht en zou Alexstrasza’s grootste hulp worden.

Terwijl de vijf draken klaar waren om de wereld te beschermen, verlieten de Titans Azeroth. Jammer genoeg was het enkel een kwestie van tijd vooraleer Sargeras weet kreeg van de Dragon Aspects...

Bron: 'Charge of the Dragonflights', het in-game boek van World of Warcraft.

Around Wikia's network

Random Wiki