Wikia

WoWWiki

Northshire Abbey

609pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

NortshireAbbey.jpg

De herbouwde abdij

Northshire Abbey is het thuis van de menselijke religieuze orde van geestelijken bekend als de Brotherhood of Northshire. Het is gelegen in Northshire Valley in de uitlopers van Elwynn Forest van het Koninkrijk van Stormwind. Het dichtsbijzijnde dorp van Northshire Abbey is Goldshire in het zuidwesten.

Northshire Abbey is verdeeld in drie delen: de Main Hall, Hall of Arms, en Library Wing. Het bevat trainers voor mages, priests, warriors en paladins, evenals een paar questgivers. De trainers voor jonge menselijke warlocks verbergen zich bij de kleine begraafplaats in het oosten van de hoofdingang. In de schaduw van de stal kan men de rogue trainer te vinden.

GeschiedenisEdit

Voorafgaand aan de First War, diende de abdij als het onderkomen van de Holy Order of Northshire Clerics. Het was de locatie waar Medivh werd verzorgd in de jaren dat hij in coma lag. In de loop van de First War hielpen de Clerics of Northshire, geleid door Aartsbisschop Alonsus Faol, de legers van Stormwind hielpen in hun strijd tegen de Horde.

Kort nadat Garona Halforcen gevangen werd genomen en overgebracht werd naar Northshire om bewaard te worden als gevangene, werd de abdij vernietigd in een aanval van de Orcs.

Around Wikia's network

Random Wiki