Wikia

WoWWiki

Koninkrijk

609pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Een koninkrijk is een staat geregeerd door een monarch, soms een monarchie genoemd. Macht is meestal doorgegeven aan de volgende in de bloedlijn. In Azeroth is de de meest voorkomende vorm van bestuur voor menselijke staten. Waarschijnlijk is de dominantie van deze staatsvorm op het oostelijke continent de reden waarom het de Eastern Kingdoms heet.

Verschillende koninkrijkenEdit

De twee grote koninkrijken die overblijven op Azeroth zijn Ironforge en Stormwind. Andere overleefde menselijke koninkrijken omvatten Gilneas en Kul Tiras, terwijl Lordaeron, Stromgarde en Alterac zijn vernietigd las politieke machten.

De high elves van Quel'Thalas werden geleidt door een koning (de Sunstrider dynastie, met enige macht bij de Council of Silvermoon.

Andere types van bestuurEdit

De overkoepelde stadstaat Dalaran wordt geregeerd door een groep mages die de Kirin Tor worden genoemd, onder een systeem waarnaar wordt gerefereerd als een magocracy. De orcs, trolls, tauren, en verschillende andere rassen worden gegroepeerd in clans of stammen, die worden geleidt door een stamhoofd, terwijl de night elves de macht verdelen tussen de leiders van hun twee grootste riligieuse groepen, de volgers van Elune en de druids. De overleefde gnomes van Gnomeregan worden geleidt door een gekozen leider genaamd de High Tinker.

Around Wikia's network

Random Wiki