Wikia

WoWWiki

Kil'Jaeden

609pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Neutral
Kil'jaeden the Deceiver
Afbeelding van Kil'jaeden the Deceiver
Titel The Deceiver, The Beautiful One, The Legionlord
Geslacht Mannelijk
Ras(sen) Man'ari eredar, Eredar warlock
Level  ?? (Baas)
Character class Warlock, Sorcerer
Affiliatie Burning Legion
Beroep Bevelhebber van de Burning Legion, hoofdluitenant van Sargeras
Locatie Sunwell Plateau (World of Warcraft)
Status Actief, te verslaan (World of Warcraft)
Familie Velen (vroeger beste vriend, nu aardsvijand), Archimonde (andere legion commandant)
Mentor(s) Sargeras
Student(en) Gul'dan

Kil'jaeden is de commandant van de Burning Legion. 25.000 jaar geleden hebben hij en Archimonde zich trouw gezworen aan Sargeras, samen met nog een grote groep Eredar. Kil'jaeden was de belangrijkere commandant van de Burning Legion. Nadat het Velen is gelukt meer dan eens te ontsnappen nadat Kil'jaeden hem en de rest van de Draenei probeerde af te maken, heeft hij gezworen om Velen tot het einde van het universum achterna te zitten. Kil'jaeden staat vooral bekent om het maken van de Lich King.

GeschiedenisEdit

Argus en SargerasEdit

25.000 jaar geleden was er een mooie, bergachtige planeet. De planeet, Argus genaamd, was de thuisplaneet van een slim ras, bekend als de Eredar. De planeet was een opvallend geval in de Twisting Nether, en trok uiteindelijk de aandacht van Demon Koning Sargeras. Sargeras gaf de drie Eredar leiders een offer: Hij beloofde verstand en magie zoals de Eredar dit nog nooit hadden ervaren, in ruil voor slechts hun eeuwige diensten. Kil'jaeden en Archimonde stemden al snel in met het aanbod, maar Velen zag kort daarna een visioen waarin, als ze met Kil'jaeden's aanbod mee gingen, het gehele ras van Eredar in monsters zou veranderen. Velen heeft Kil'jaeden en Archimonde hier niet mee kunnen overtuigen, en heeft ondertussen snel alle Eredar die hij kon vertrouwen bij elkaar geroepen om te vluchten van Argus.

De jacht op VelenEdit

In de honderden, al geen duizenden jaren die volgden, heeft Kil'jaeden Velen meerdere malen gevonden, maar is Velen steeds weer ontsnapt. Na 1.500 jaar waarin er geen spoor meer te vinden was van Velen, vond Kil'jaeden hem eindelijk weer. Maar in plaats van blindelings toe te slaan als alle laatste keren, werd Kil'jaeden gefascineerd door een ander, machtig ras wat zich op deze nieuwe wereld bevond; de Orcs. Door contact te maken met de orkenleider Ner'zhul, en later zijn tweede Gul'dan is het Kil'jaeden gelukt om het orkenras te manipuleren, en uiteindelijk 90% van het draeneivolk uit te moorden. Van Velen was echter geen spoor meer.

Around Wikia's network

Random Wiki