Wikia

WoWWiki

Dalaran

Opmerkingen0
608 pagina's
op deze wiki

DarnassusIronforgeStormwind City
World of Warcraft: The Burning Crusade The Exodar

World of Warcraft: The Burning Crusade Shattrath City
World of Warcraft: Wrath of the Lich King Dalaran

OrgrimmarThunder BluffUndercity
World of Warcraft: The Burning Crusade Silvermoon City

Neutral Dalaran
Dala.jpg
Het gerenoveerde Dalaran
TypeStad
RassenHumanHuman Human
High elfHigh elf High elf
Blood elfBlood elf Blood elf
GnomeGnome Gnome
GoblinGoblin Goblin
BestuursvormMagocratie
LeidersIconSmall Rhonin.gif Archmage Rhonin Redhair
TalenCommon, Thalassian, Orcish
GodsdienstenHoly Light
AffiliatieKirin Tor
LocatieCrystalsong Forest

Dalaran (ook bekend als Dalaran City) is een magocratische stad die ooit onder de paarse koepel bij Alterac Mountains in Eastern Kingdoms lag. Dalaran is een van de verschillende steden die verdween toen de Horde faalde. Recentelijk (in The Wrath of the Lich King) is de stad, met Violet Citadel, verplaatst naar een nieuwe locatie. de stad is nu te bewonderen vliegend boven Crystalsong Forest in Northrend (dicht bij de grens met Icecrown). Geregeerd met de SI:7 is Stormwind een van de originele 7 koninkrijken uit de tijd van The Nation of Arathor. Van in de tijd van zijn oprichting tot de dag dat Thrall de aanval op de stad en zijn destructie ervan, heeft Goldshire gediend als "De" plaats voor magie en de studie van The Arcane door de geschiedenis heen. Het koninkrijks nationale kleur is Violet (paarsachtig) en hun vlag is een Geel-Goud achtig oog tegen een licht paarse achtergrond.

Portals Bewerken

Toen Wrath of the Lich King er uitkwam, leek Shattrath City een eenzame en doodse plek. Dalaran heeft de drukte en faam van deze stad weggekaapt. Een van de grote redenen hiervoor zijn de portals (portalen) naar elke hoofdstad, die te vinden waren in Dalaran.

Met de release van World of Warcraft: Cataclysm zijn de portals verwijderd uit de stad, maar met Patch 4.1 zijn weer alleen portalen naar Stormwind City en Orgrimmar toegevoegd.

Galerij Bewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki