Wikia

DarnassusIronforgeStormwind City
Bc icon The Exodar

Bc icon Shattrath City
Wrath-Logo-Small Dalaran

OrgrimmarThunder BluffUndercity
Bc icon Silvermoon City

Neutral 32 Dalaran
Dala
Het gerenoveerde Dalaran
TypeStad
RassenIconSmall Human MaleIconSmall Human Female Human
High elfIconSmall HighElf Female High elf
IconSmall BloodElf MaleIconSmall BloodElf Female Blood elf
IconSmall Gnome MaleIconSmall Gnome Female Gnome
IconSmall Goblin MaleIconSmall Goblin Female Goblin
BestuursvormMagocratie
LeidersIconSmall Rhonin Archmage Rhonin Redhair
TalenCommon, Thalassian, Orcish
GodsdienstenHoly Light
AffiliatieKirin Tor
LocatieCrystalsong Forest

Dalaran (ook bekend als Dalaran City) is een magocratische stad die ooit onder de paarse koepel bij Alterac Mountains in Eastern Kingdoms lag. Dalaran is een van de verschillende steden die verdween toen de Horde faalde. Recentelijk (in The Wrath of the Lich King) is de stad, met Violet Citadel, verplaatst naar een nieuwe locatie. de stad is nu te bewonderen vliegend boven Crystalsong Forest in Northrend (dicht bij de grens met Icecrown). Geregeerd met de SI:7 is Stormwind een van de originele 7 koninkrijken uit de tijd van The Nation of Arathor. Van in de tijd van zijn oprichting tot de dag dat Arthas de aanval op de stad en zijn destructie ervan, heeft Dalaran gediend als "De" plaats voor magie en de studie van The Arcane door de geschiedenis heen. Het koninkrijks nationale kleur is Violet (paarsachtig) en hun vlag is een Geel-Goud achtig oog tegen een licht paarse achtergrond.

Portals Edit

Toen Wrath of the Lich King er uitkwam, leek Shattrath City een eenzame en doodse plek. Dalaran heeft de drukte en faam van deze stad weggekaapt. Een van de grote redenen hiervoor zijn de portals (portalen) naar elke hoofdstad, die te vinden waren in Dalaran.

Met de release van World of Warcraft: Cataclysm zijn de portals verwijderd uit de stad, maar met Patch 4.1 zijn weer alleen portalen naar Stormwind City en Orgrimmar toegevoegd.

Galerij Edit