Aggro

609pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Met aggro is bedoeld dat een bepaalde mob een bepaalde karakter/speler aanvalt, waarbij threat een grote rol speelt, omdat iedere speler die een mob aanvalt threat genereert. Degene met de meeste threat krijgt meestal de aggro. De regels van aggro zijn hieronder uitgelegd. Sommige mobs hebben bepaalde attacks die andere zoals een speler die aggro heeft hoeft niet per se de gene te zijn met het meeste threat. Aggro-regeling is een van de belangrijkste aspecten in een party of raid, want het bepaalt hoeveel damage jij en de party krijgen en bij wie de damage terecht komt. Aggro houden is meestal gedaan door een persoon/klasse/karakter die de vijand aanvalt en bepaalde vaardigheden gebruikt om het ook te houden. Aggro-controle is een kunst en wordt gedaan door alle groepsgenoten zodat een vijand een bepaalde persoon blijft aanvallen en de raidof groep niet aanvalt. Enige tijd werd er gedacht dat spelers het aggro-systeem nooit zouden snappen omdat gedacht werd dat het te ingewikkeld was. Omdat Blizzard te weinig informatie heeft losgelaten. Maar vandaag is er toch genoeg theoretische informatie bekend die aggro uitlegt en het werken ervan op bepaalde mobs.

OverzichtEdit

MobsEdit

Mobs die aangevallen kunnen worden komen in 3 soorten: neutral, hostile, critters.

Neutral mobsEdit

Neutral mobs komen meestal voor in begin-gebieden maar ook in andere gebieden. Ze vallen je aan alleen als jij ze aanvalt en hebben een gele naam.

Hostile mobsEdit

Maar in Azeroth zijn toch de meeste mobs Hostile, en die hebben een rode naam. De maximum aggro-afstand wanneer een mob je zal aanvallen is bepaald door de level van jouw karakter en de mob die je aanvalt. Als de mob een veel hoger level heeft dan jij zal die je van een grotere afstand aanvallen.

CrittersEdit

De derde soort mobs zijn critters. Ze zijn vaak decoratief bedoeld, om een gebied "aan te kleden". Ze verdedigen zich niet door een tegenaanval, als jij ze aanvalt.

In een groep is de rol van de tank erg belangrijk vooral op hoge levels. Karakters zoals de Warrior, Druid of Paladin als ze aan het tanken zijn zullen aggro houden terwijl de rest van de groep damage doet of healt. Aggro houders weerhoudt mobs ervan om andere karakters aan te vallen omdat deze snel dood zouden kunnen gaan en vaak damage doen of healing klasses zijn.

Aggro-controle in een groepEdit

Aggro-controlle is niet alleen de verantwoordelijkheid van de tank. Maar elke groepsgenoot is er verantwoordelijk voor en de meeste klasses hebben wel een vaardigheid of talent om hun threat the regelen. Zoals de priest heeft de fade vaardigheid die zijn threat tijdelijk verlaagd en de tank helpt zijn aggro te houden.

Vele groepen zullen hun tank vertellen om hun taunt vaardigheid te gebruiken maar in de beste groepen hoeft de tank nauwelijks te taunten maar de meeste zullen het toch doen toch voor het geval dat iemand de aggro pakt.

  • Voor het vechten vaneen mob zal je tank een paar seconden willen om een paar Sunder Armors aan te brengen op de mob. Op pulls waar de aggro houders een of meer mobs aan het tanken zijn en de rest van de groep DPSt/healt val dan niet de andere doelen aan tot de eerste mob dood is.
  • Druids hebben meer tijd nodig om aggro nemen dan de anadere tank klasses omdat ze geen AOE hebben en geen vaardigheden zoals Defensive Stance of Retribution Aura.
  • Nukers moeten de tank eerst aggro laten opbouwen voordat ze aanvallen en het een lang gevecht zal zijn zodat ze niet te veel threat produceren. Het werd eerst gedacht dat healers niet moeten overhealen omdat ze dan veel threat genereren, maar dat blijkt niet zo te zijn alleen krijgen ze threat door het bedrag dat ze iemand uiteindelijk healen.
  • Hunters zetten hun pets vaardigheid growl uit als hij het doel aanvalt en gebruik cower als je hebt hebt.
  • Rogues zullen vaardigheden zoals Feint en vanish gebruiken voordat ze aggro krijgen en een regel is dat ze geen Cheapshot gebruiken in het begin.

In het algemeen: Hoe meer damage een aanval doet of hoe meer healing je doet, hoe meer threat je genereert. Sommige aanvallen hebben minder threat generatie ook al staat het meestal niet in de tool tip en er zijn talent die threat kunnen verminderen of vermeerderen. Damage of Healing over tijd spells hebben meer kans om minder threat the genereren dan als je alles in een keer geeft.

Aggro van de tank weghalenEdit

Als je aggro krijgt en je niet de tank bent is het eerst wat je niet moet doen wegrennen maar blijven waar je staat en help of aggro typen in chat. Val niet aan als je aggro hebt en je het van je af weelt hebben en stop met healing als het kan. Gebruik je threat verminderende vaardigheden zoals Fade, Feint, Feign Death en Invisibility etc. Othoud: Elke punt damage/healing die je doet produceert meer threat. Als je tank niet dichtbij is help hem dan door naar hem toe te lopen.

TauntingEdit

De volgende vaardigheden worden als taunt gezien.

De Hunters pet aanval growl en Torment van de Warlock Voidwalker zijn geem taunting vaardigheden maar genereren maar een bedrag aan Threat.

Als een Warrior, Druid of Paladin Taunt kunnen er drie dingen gebeuren.

  1. Een korte debuff wordt op de mob gedaan en de mob wordt gedwongen om de taunter aan te vallen.
  2. Het threat van de taunter wordt omhoog gehaald tot het threat level van die momenteel de aggro heeft en dan de aggro neemt.
  3. De taunter krijgt de aggro.

Around Wikia's network

Random Wiki